BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

10 de set. de 2010



Ele pergunta:
When the heck did we get old?

Ela responde:
Hell, I’ve always been old.
You know what, though? I don’t mind.
I mean, if my muscles ache, it’s ’cause I’ve used them.
If it’s hard for me to walk up them steps now, it’s ’cause I walked up them every night to lay next to man who loved me.
I got a few wrinkles here and there, but I’ve laid under thousands of skies on sunny days, yeah.
I look and feel this way, well, ’cause I drank and I smoked, I lived and I loved, and danced, sang, sweat and screwed my way through a pretty dammed good life, if you ask me.
Getting old ain’t bad.
Getting old, that’s earned.

*****
Traduzindo…

Quando foi que a gente envelheceu?

Eu sempre fui velha.

E quer saber de uma coisa?
Não me importo.
Sabe, se meus músculos doem é porque os usei.
Se é difícil para mim subir as escadas agora, é porque as subi todas as noites para dormir com quem me amava.
Tenho umas rugas aqui e ali, mas já dormi sob milhares de céus ensolarados.
Minha aparência é esta, bem, porque, vivi e amei, dancei, cantei, suei e fiz amor o quanto pude nesta vida maravilhosa, se quer saber.
Não é ruim envelhecer.

Envelhecer é um prêmio.

(Autoria desconhecida)


Envelhecer é mesmo um prêmio, mas para quem realmente vive a vida, e não para quem apenas “vai durando”.

Viva a vida!

Assim, “mais tarde” sentirá que ter vivido valeu a pena.

0 comentários: